Header Ads

Νέα

Εκδόσεις Αρχείο .....




Οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΧΕΙΟ επιθυμούν να βγάλουν από τα συρτάρια και να αναδείξουν στο ευρύτερο κοινό –και όχι μόνο στους ερευνητές– αρχειακό υλικό προερχόμενο από οικογενειακά ή ιδιωτικά αρχεία κάθε θεματολογίας και μορφής (αφηγήσεις, ημερολόγια, απομνημονεύματα, φωτογραφίες, αλληλογραφίες, ντοκουμέντα, σχέδια, κ.ά.), αλλά και αθησαύριστα ή ανέκδοτα κείμενα λογοτεχνών του παρελθόντος.









ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ

Ηρώ Διαμαντούρου

Η Ηρώ Διαμαντούρου (Αθήνα, 1965) έχει κάνει σπουδές στη φιλολογία και τη μουσική. Έχει εργαστεί περιστασιακά ως μεταφράστρια μουσικολογικών, κυρίως, κειμένων (εκδόσεις Γιαλλελής, Δεληθανάσης, Άμμος, Αλεξάνδρεια κά). Από το 1996 μέχρι το 2010 συνεργάστηκε με την ΕΡΤ (μουσική επιμέλεια σε ντοκιμαντέρ οικολογικής και βιογραφικής θεματολογίας όπως «Εντροπία», «Φωτόσφαιρα», «Δρόμοι» κά). Έχει εκδώσει δύο μυθιστορήματα στις εκδόσεις Αλεξάνδρεια: Η Μαγική Συγχορδία και Το Ωδείο και έχει γράψει τον θεατρικό μονόλογο Μια νύχτα χωρίς τον Σάντσο – Οι τελευταίοι λόγοι του Δον Κιχώτη πάνω στον σταυρό του (2013), που παίχτηκε για πρώτη φορά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης τον Οκτώβριο του 2013. Έχει συνθέσει την πρωτότυπη μουσική της μεγάλου μήκους ταινίας-ντοκιμαντέρ Επιστροφή στη Μήλο (Ηρωνικός, 2008). Κατά τα έτη 2001-2007 μαθήτευσε κοντά στον Γιώργο Ρόρρη (ζωγραφική). Μαζί με τον Νίκο Αλπαντάκη διευθύνουν την εταιρεία Ηρωνικός Ε.Π.Ε., η οποία ξεκίνησε ως εταιρεία παραγωγής ντοκιμαντέρ και εξελίχθηκε στις Εκδόσεις Αρχείο.


Νίκος Αλπαντάκης


Ο Νίκος Αλπαντάκης (Αθήνα, 1971), πτυχιούχος Ηλεκτρονικός, από το 1994 εργάστηκε ως μοντέρ βίντεο και φιλμ. Έχει σκηνοθετήσει και μοντάρει την σειρά πορτραίτων “Δρόμοι” (ΕΡΤ, 160 επεισόδια, 2002-2010), έχει κάνει μοντάζ στην εκπομπή “Μηχανή του χρόνου” (ΕΡΤ, 2011-2014) και έχει σκηνοθετήσει, μοντάρει και κάνει κάμερα σε όλες τις παραγωγές της ΗΡΩΝΙΚΟΣ.


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ποια ιστορία κρύβεται πίσω από την ίδρυση του εκδοτικού σας οίκου; Κάνατε όνειρα για την πορεία σας; Τι συναισθήματα σας έχει αφήσει όλο αυτό το ταξίδι ως σήμερα;



Ο εκδοτικός οίκος προέκυψε όταν εγκαταλείψαμε τα σχέδια για την παραγωγή ντοκιμαντέρ, με τα οποία ξεκινήσαμε: το 2013 ήμασταν έτοιμοι να κλείσουμε την εταιρεία, όταν βρέθηκαν 3 αρχεία στα χέρια μας, τα οποία θέλαμε να εκδοθούν αλλά ξέραμε πως δεν θα ενδιέφεραν κανέναν εκδότη: ήταν το Εικόνες και αναμνήσεις από μια Πέλλα που δεν υπάρχει πια (ένα μικρό κείμενο της μητέρας μας, που ήξερε ότι σύντομα δεν θα βρισκόταν πια εν ζωή, και το οποίο αποτέλεσε, όχι μόνο την απαρχή των Εκδόσεων Αρχείο αλλά και το πρώτο της σειράς «Η Αρχαιολογία της Αρχαιολογίας»), τα μηχανολογικά σχέδια του παππού μας, όταν αυτός ήταν φοιτητής στο Πολυτεχνείο (1915), τα οποία τελικά έγιναν Ημερολόγιο Τοίχου 2014 και, τέλος, τα Γράμματα από το Παρίσι, συλλογή άρθρων του Κ. Βάρναλη από την εποχή που βρισκόταν στην Γαλλία (1926). Αποφασίσαμε να το ρισκάρουμε. Χάρη στην ψηφιακή εκτύπωση, μας δόθηκε η δυνατότητα να τυπώνουμε μόνο τα αντίτυπα που χρειαζόμαστε ώστε να μην μας μένει τίποτα απούλητο, κόκ. Έτσι και τα καταφέραμε τελικά. Περισσότερο απ’ όλα, μας έκανε μεγάλη χαρά το ότι σε μας βρήκαν αποκούμπι άνθρωποι οι οποίοι, ακριβώς όπως και εμείς κάποτε, δεν ήξεραν πού να απευθυνθούν για το ‘αγαπημένο’ υλικό που είχαν στα χέρια τους. Έχουμε πολλά σχέδια ακόμα, θα δούμε…




Προωθείται η φιλαναγνωσία σε όσους ασχολούνται με τις εκδόσεις; Ποια στοιχεία είναι απαραίτητα για την επιτυχία του κάθε εκδοτικού;



Η φιλαναγνωσία προωθείται, αλλά δεν ξέρω αν μένει χρόνος για διάβασμα… Η επιτυχία (ανάλογα, βέβαια, πώς την ορίζει κανείς!) έγκειται στο να εμπνεόμαστε απ’ αυτό που νιώθουμε ότι μας λείπει εξαιρετικά και που σίγουρα λείπει και στους άλλους…


Πέρα από τα βιβλία σας, ποιων εκδόσεων τα βιβλία θα βρει κάποιος στη βιβλιοθήκη σας; Πόσο βελτιώνει την καλή εκδοτική λειτουργία ο υγιής ανταγωνισμός;

Βιβλία απ’ όλες τις εκδόσεις υπάρχουν στην βιβλιοθήκη μας, ελληνικές και ξένες, παλιές και νέες, αλίμονο αν δεν υπήρχαν! Ο δε υγιής ανταγωνισμός, δεν μπορεί παρά να έχει θετικό αποτέλεσμα…


Με ποια ευχή στο αναγνωστικό σας κοινό και τους φίλους του blog των Θεματοφυλάκων Λόγω Τεχνών θέλετε να κλείσουμε;



Ευχόμαστε ο ελληνικός εκδοτικός κόσμος να βρει επιτέλους την υγειά του και να έχει ήδη πάρει το μαθήμά του από την εποχή της Ευκολίας!



Συνέντευξη: Δελλή Χαρά



Επιμέλεια κειμένου/επεξεργασία φωτογραφιών: Γκουτζουρέλα Παναγιώτα










Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιο σας :