Header Ads

Νέα

''Ακροβατώντας στο χτύπο της καρδιάς''. Ελάτε να γνωρίσουμε την Τόνια


Η Αντωνία (Τόνια) Λαλούση είναι μία νεαρή συγγραφέας που ήρθε για να μείνει. Με το πρώτο της βιβλίο να κυκλοφορεί από την Άμαζον, η Τόνια κάνει δυναμική πρώτη επαφή με τον χώρο της επαγγελματικής συγγραφής και είμαι σίγουρη πως θα κερδίσει τις εντυπώσεις. Μίλησα μαζί της για το έργο της με τίτλο “Ακροβατώντας στο χτύπο της καρδιάς” και για τα μελλοντικά της σχέδια. Γνωρίστε, λοιπόν, τη Τόνια.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκα το 1993 στην Καλαμάτα. Μεγάλωσα εκεί μέχρι που πήγα να σπουδάσω Βιολογία στην Πάτρα. Η συγγραφή δεν ήταν ποτέ στο μυαλό μου. Μάλιστα δεν πίστευα ότι μπορούσα να γράψω κείμενο μεγαλύτερο των τριών-τεσσάρων σελίδων ξεπερνώντας τα όρια της έκθεσης που μας ζητούσαν στο σχολείο. Όταν όμως, πριν δύο περίπου χρόνια, έγινα μέλος σε μία ομάδα για ένα αγαπημένο μου ιταλικό συγκρότημα μου δόθηκε η αφορμή να γράψω μια σχετικά μικρή, φανταστική ιστορία με πρωταγωνιστές τα μέλη αυτού του συγκροτήματος και τότε ανακάλυψα τον όμορφο κόσμο της συγγραφής. Οι ιδέες διαδέχονταν η μία την άλλη όπως και οι λέξεις και έφτασα αισίως στην ολοκλήρωση της πρώτης μου ιστορίας. Τα θετικά σχόλια με έκαναν να συνεχίσω και να γράψω τη δεύτερη ιστορία μου. Και τότε βεβαιώθηκα πως αγαπούσα πραγματικά τη συγγραφή. Έτσι αποφάσισα να βελτιωθώ και να εμπλουτίσω όσο μπορώ τις ιστορίες μου με πιο πλούσιο λεξιλόγιο και πιο προσεγμένη γραφή.

Το Ακροβατώντας στο χτύπο της καρδιάς, το πρώτο μου βιβλίο, είναι και αυτό εμπνευσμένο από την αγάπη μου για τον τενόρο Πιέρο Μπαρόνε που μέσα από τη μουσική του –μαζί με τα άλλα δύο μέλη του συγκροτήματος - μου δημιούργησε πρωτόγνωρα συναισθήματα κάνοντάς με να αγαπήσω την Ιταλία και τα ιταλικά. Είναι μια ρομαντική ιστορία αγάπης που περιέχει αρκετά ηθικά διλήμματα και εμπόδια, όπως φυσικά αρμόζει σε όλους τους μεγάλους έρωτες.
Το νέο βιβλίο που ετοιμάζω, Η Πτώση, είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Πραγματεύεται τον έρωτα με το δράμα. Τον πόνο με την ευτυχία. Όλα αυτά τα αντιφατικά συναισθήματα είναι μπλεγμένα με αρμονικό τρόπο σε αυτή την ιστορία που ανήκει στην κατηγορία της αστυνομικής, ερωτικής περιπέτειας. Σαν βιολόγος, η αγάπη μου για την εγκληματολογία με έκανε να στήσω μία υπόθεση δολοφονίας που η δύσκολη εξιχνίασή της θα ενώσει τους δύο πρωταγωνιστές, τον Πέτρο και την Άννα, με τον πιο μοιραίο τρόπο. Η συνάντησή τους θα σημάνει γι’ αυτούς ένα νέο μέλλον ή/και την απόλυτη ένωση με το παρελθόν τους.

Συνέντευξη:

Τόνια, σύστησέ μας λιγάκι τον εαυτό σου. 

Τ.Λ: Είμαι 24 χρονών, γεννήθηκα στην Καλαμάτα και σπούδασα βιολογία στην Πάτρα. Κάνω ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές και μαθήτριες γυμνασίου. Μου αρέσει ο χορός -κυρίως οι παραδοσιακοί-, η συγγραφή, τα ταξίδια και η μουσική. Είμαι αρκετά δύσκολος άνθρωπος. Ενθουσιάζομαι εύκολα αλλά βαριέμαι γρήγορα. Είμαι πολύ υπεύθυνη και όταν αναλαμβάνω μια δουλειά δίνω τον καλύτερό μου εαυτό για να βγει όσο πιο καλή γίνεται. Επίσης μου αρέσει πολύ να κάνω τους ανθρώπους που αγαπάω, την οικογένειά μου και τους φίλους μου, να χαμογελούν! Η στήριξή τους είναι ό,τι πιο σημαντικό για μένα. 

Πώς πήρες την απόφαση να ασχοληθείς με τη συγγραφή; 

Τ.Λ: Εντελώς τυχαία! Πριν δύο περίπου χρόνια έγινα μέλος σε μια ομάδα για το αγαπημένο μου ιταλικό συγκρότημα, il volo, και εκεί αρκετά μέλη έγραφαν διάφορες φανταστικές ιστορίες με πρωταγωνιστές τα αγόρια του γκρουπ - τους λατρεμένους μου τενόρους. Σύντομα πήρα το θάρρος να γράψω και εγώ μια μικρή ιστορία. Οι λέξεις διαδέχονταν η μία την άλλη και δεν κατάλαβα πότε την ολοκλήρωσα και πήγα στη δεύτερη ιστορία. Και μετά στην τρίτη. Κάπου εκεί κατάλαβα την αγάπη μου για τη συγγραφή. Είναι ένα μαγικό ταξίδι που σε παρασύρει σε διαφορετικούς κόσμους και σου γνωρίζει νέες προσωπικότητες. Πηγαίνω όπου θέλω παρέα με τους ήρωές μου. Τους βάζω εμπόδια και τους βασανίζω αρκετά, είναι η αλήθεια! Η συγγραφή είναι μια συναρπαστική περιπέτεια για μένα και ένας μεγάλος δάσκαλος αυτοκριτικής και αυτογνωσίας! 

Πώς ανακάλυψες το wattpad και πόσο σε βοήθησε να προβληθείς και να εξελιχθείς;

Τ.Λ: Το wattpad μου το πρότειναν δύο φίλες μου και μετά από λίγους μήνες αποφάσισα να γίνω μέλος. Μόλις είδα τις πρώτες προβολές στην ιστορία μου, Ακροβατώντας στο χτύπο της καρδιάς, ενθουσιάστηκα πολύ γιατί κάποια άγνωστα σε μένα άτομα διάβασαν το έργο μου. Τα όμορφα σχόλια, η ανταπόκριση και οι αντιδράσεις τους μου έδωσαν θάρρος καθώς αποτελούσαν μια αμερόληπτη αξιολόγηση του βιβλίου μου. Δεν ξέρω κατά πόσο η εφαρμογή με βοήθησε να προβληθώ ως συγγραφέας, καθώς υπάρχουν τόσα άτομα εκεί που γράφουν, αλλά σίγουρα βελτίωσε κατά πολύ τον τρόπο γραφής μου και μου έδωσε πολλούς καινούριους φίλους!


Πρόσφατα κυκλοφόρησε το βιβλίο σου με τίτλο "Ακροβατώντας στον χτύπο της καρδιάς". Μίλησέ μας λιγάκι για το θέμα του.

Τ.Λ: Είναι ένα ρομαντικό μυθιστόρημα που αναδεικνύει την έννοια του έρωτα δίνοντάς του στοιχεία μοναδικότητας. Δύο είναι τα βασικά μηνύματα που προκύπτουν μέσα από αυτή την ιστορία. Το πρώτο είναι ότι για κάθε άνθρωπο υπάρχει ένας πραγματικός έρωτας που δεν ξέρεις πότε, πού και πώς θα τον συναντήσεις αλλά σίγουρα η αίσθηση θα είναι κάτι το μοναδικό που θα συμπληρώνει την ύπαρξή σου. Έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ τουλάχιστον και έτσι το φαντάζομαι. Το δεύτερο και πιο σημαντικό είναι ένα ηθικό δίδαγμα για τα πάθη του ανθρώπου. Όλοι μας βιώνουμε αρνητικά συναισθήματα αλλά πρέπει να βάζουμε μπροστά τη λογική και να μην αφήνουμε το συναίσθημα να μας παρασύρει. Τα λάθη πολλές φορές είναι μοιραία. Δεν διορθώνονται και μας ακολουθούν στην υπόλοιπη πορεία μας. Η ζωή είναι ένας κύκλος και όσο προχωράμε προς το μέλλον πάντα θα βρίσκουμε στο δρόμο μας το παρελθόν. Γι' αυτό πρέπει να φροντίζουμε να βαδίζουμε με όσο λιγότερα λάθη γίνεται γιατί δε διαγράφονται ποτέ. 

Σύστησέ μας τους πρωταγωνιστές της ιστορίας. Τι είναι αυτό που τους καθοδηγεί στη ζωή;

Τ.Λ::Η ηρωίδα μας, η Μελίτα, είναι καθηγήτρια ιταλικών και μια κοπέλα γεμάτη ανασφάλειες και φοβίες. Λατρεύει τη γιαγιά της, καθώς αυτή τη μεγάλωσε αφού έχασε τους γονείς της πολύ μικρή και κάνει τα πάντα για να τη σώσει όταν έρχεται η στιγμή που κινδυνεύει η ζωή της. Οι μηδενικές της άμυνες την οδηγούν στον αρραβώνα με τον Αλέξανδρο, έναν καθηγητή μαθηματικών, ο οποίος προσφέρθηκε να τη βοηθήσει για να γίνει καλά η γιαγιά της. Ζει μια συμβατική ζωή μαζί του πείθοντας τον εαυτό της πως είναι ευτυχισμένη καθώς η υποχρέωση που ένιωθε προς εκείνον την κρατούσε δέσμια κοντά του.

''Όλα αυτά μέχρι που συναντά τον Πιέρο.''

Ο Πιέρο Παλλάντε είναι ένας μαθητής της τρίτης λυκείου -με πατέρα Ιταλό και Ελληνίδα μητέρα- που τον διακρίνει η εξυπνάδα και η ωριμότητα παρά το νεαρό της ηλικίας του. Ερωτεύεται την καθηγήτριά του, τη Μελίτα, και προσπαθεί να της δείξει με τον τρόπο του πως η θέση της είναι δίπλα του και όχι με τον Αλέξανδρο. Ο Πιέρο είναι μια διακριτική αλλά έντονη προσωπικότητα, ενός νέου που παθιάζεται με ό,τι αγαπάει και κάνει τα πάντα για να το κατακτήσει.

Στον αντίποδα ο Αλέξανδρος, ο αρραβωνιαστικός της Μελίτας, είναι από τους ανθρώπους που δεν υπάρχει καμία ταύτιση του «φαίνεσαι» και του «είναι» τους. Ένας ευυπόληπτος καθηγητής, ένας προστατευτικός σύντροφος που οδηγείται στην παράνοια ξεχνώντας τους κανόνες του έρωτα. Η αγάπη του για τη Μελίτα είναι εμμονική και η πορεία της σχέσης τους θα καταστρέψει τις ζωές τους, καθώς και τη ζωή του Πιέρο. Στο τέλος του βιβλίου θα αποκαλυφθεί αν θα μπορέσουν οι ήρωές μας να ξεπεράσουν τα εμπόδια προχωρώντας προς τη λύτρωση ή θα καταδικαστούν για τα λάθη που οι ίδιοι έκαναν. 

Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισες με τη συγγραφή αυτού του βιβλίου;

Τ.Λ: Με δυσκόλεψαν τα σημεία της περιγραφικής αφήγησης και το τέλος της ιστορίας. Οι υπερβολές και οι πολλές λεπτομέρειες που έχω συναντήσει σε αρκετά βιβλία θεωρώ πως κάνουν μια ιστορία κουραστική και εμένα προσωπικά με κάνουν να προσπερνάω τις σελίδες αναζητώντας μια καινούρια σκηνή. Το βιβλίο πρέπει να είναι ένας ζωντανός κόσμος. Η γραφή να είναι ξεκούραστη και η ροή να σε κάνει να νιώθεις λες και βλέπεις ταινία. Έτσι και εγώ προσπάθησα να μην βγει κουραστικό και με δυσκόλεψε αυτό το σημείο καθώς γενικά έχω την τάση να είμαι αρκετά περιγραφική και αναλυτική. 

Σχετικά με το τέλος, δέχθηκα επίθεση! Αρχικά είχα σκεφτεί ένα διαφορετικό φινάλε για την ιστορία μου, πολύ δραματικό -έτη φωτός μακριά από το αυτό που λέμε χάπι εντ-, αλλά περιορίστηκα σε αυτό που τελικά έβαλα γιατί όλοι όσοι το διάβασαν μου <<απαγόρευσαν>>  να βάλω το πρώτο. Είναι η αλήθεια, πως διαβάζοντας ένα βιβλίο ή βλέποντας μια ταινία ή σίριαλ, μπαίνεις στις ζωές των ηρώων, γίνονται μέλη της καθημερινότητάς σου και θες το καλύτερο τέλος γι' αυτούς. Το δικό μου φινάλε όμως τελικά θα έχει μια γλυκόπικρη γεύση -ακόμα με καταδικάζουν γι' αυτό- γιατί στη ζωή δεν είναι πάντα όλα ρόδινα!


Την κριτική την καλωσορίζεις ή σε φοβίζει;

Τ.Λ: Τη συμβουλευτική κριτική φυσικά και τη δέχομαι και μάλιστα με μεγάλη χαρά ακόμα και αν δεν είναι καλή. Δε γίνεται να παρουσιάζεις κάτι και να σου λένε όλοι πόσο υπέροχο και καταπληκτικό είναι. Νομίζω πως σε κάθε έργο, ακόμα και στο πιο επιτυχημένο, υπάρχουν και αρνητικά στοιχεία. Αυτή είναι και η ομορφιά της φαντασίας! Δεν έχει όρια. Ό,τι δεν μπορεί να τελειοποιηθεί πάντα θα έχει περιθώρια βελτίωσης και αυτό ακριβώς είναι η συγγραφή. Καλοδεχούμενη λοιπόν η κριτική κάθε είδους, αρκεί να έχει στόχο τη βελτίωσή μου. 

Ετοιμάζεις κάτι νέο για τους αναγνώστες που αγαπούν τη δουλειά σου;

Τ.Λ: Ναι. Πριν λίγες μέρες τελείωσα τη συγγραφή του νέου μου βιβλίου με τίτλο Η ΠΤΩΣΗ. Τώρα ξεκινάω την επιμέλεια (που όπως ξέρεις και εσύ και όποιος γράφει, είναι το δυσκολότερο μέρος της συγγραφής). Εδώ θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια άλλη κατάσταση. Ξεφεύγουμε από τα ρομαντικά μονοπάτια και πάμε στην περιπέτεια, στο μυστήριο και σε ένα αντιπαράλληλο ανθρωποκυνηγητό, από τη μεριά του σωστού και από την πλευρά του λάθους. Ο Πέτρος και η Άννα, οι νέοι μου ήρωες, θα συναντηθούν για να εξιχνιάσουν μια δολοφονία. Η γνωριμία τους θα αλλάξει εντελώς τις ζωές τους μεταβάλλοντας τα πιστεύω τους και όλα όσα θεωρούσαν δεδομένα. Η αποκάλυψη της αλήθειας θα είναι μια δύσκολη διαδικασία που θα φανερώσει όλα τα μυστικά από το παρελθόν τους. Αυτή η ιστορία είναι το καμάρι μου και τη λατρεύω γιατί συνδυάζει τον έρωτα με την αστυνομική περιπέτεια. Είναι ένας δυναμικός συνδυασμός! 

Εσύ, εκτός από συγγραφέας, δηλώνεις και αναγνώστρια; Διαβάζεις εντός κι εκτός Wattpad; 

Τ.Λ: Φυσικά! Μου αρέσει πολύ να διαβάζω και να ταξιδεύω μέσα από τις ιστορίες. Προτιμώ τα βιβλία μυστηρίου και τα ρομαντικά. Όταν ειδικά συνδυάζονται, είναι το αγαπημένο μου! Ξεχωρίζω τα έργα της Αγγελικής Νικολούλη καθώς η γραφή της είναι πολύ ζωντανή, καθόλου κουραστική και τα βιβλία της είναι από αυτά που σου διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι την τελευταία σελίδα! 

Στο wattpad διαβάζω αρκετές ιστορίες όταν έχω ελεύθερο χρόνο. Υπάρχουν μεγάλα ταλέντα εκεί μέσα αλλά και άτομα που αγαπάνε πάρα πολύ τη συγγραφή!

Στην εφαρμογή πιστεύεις υπάρχουν καλοί συγγραφείς κι αξιόλογες ιστορίες;

Τ.Λ: Όπως είπα και πριν, ναι, φυσικά! Έχω μάθει πολλά πράγματα από ιστορίες που διαβάζω στο wattpad. Όταν υπάρχει αγάπη για αυτό που κάνεις φαίνεται και βγαίνει και στο γραπτό λόγο μέσα από το έργο σου. Υπάρχουν και άτομα που γράφουν από χόμπι αλλά υπάρχουν εκεί και κάποιοι που έχουν όνειρο την έκδοση και είμαι βέβαιη πως αν το κυνηγήσουν, θα πετύχουν! 


Τόνια, καλοτάξιδο το βιβλίο σου. Στείλε ένα μήνυμα στους αναγνώστες σου.

Τ.Λ: Σε ευχαριστώ πολύ Νεκταρία μου! Και σένα καλοτάξιδο το νέο σου μυθιστόρημα που είναι γεμάτο μυστήριο και μας έχεις μες στην αγωνία για το τί κρύβεται πίσω από την κοκκινομάλλα κοπέλα! Στους αναγνώστες μου θέλω να πω ένα τεράστιο ευχαριστώ που με στηρίζουν. Χαίρομαι τόσο πολύ όταν αυτά που γράφω προκαλούν τόσα συναισθήματα στους άλλους. Θα τα πούμε σύντομα στην Πτώση! Ο κύριος τέλειος εγκληματολόγος έρχεται για να μας βασανίσει με τον πιο γλυκό και έξυπνο τρόπο!

Νεκταρία μου και πάλι σε ευχαριστώ πολύ για αυτή την όμορφη συνέντευξη.





Γνώμη

Δε χρειάστηκε να φτάσω ως το τέλος του βιβλίου της Τόνιας Λαλούση για να καταλάβω πως πρόκειται για μία νέα πένα που αξίζει την αναγνώριση. Το έργο της με τίτλο “Ακροβατώντας στο χτύπο της καρδιάς” μπορεί να μην έχει πρωτότυπο θέμα, αλλά η Τόνια έχει καταφέρει κάτι που δύσκολα καταφέρνουν οι νεαροί σε ηλικία συγγραφείς. Έχει πάρει ένα σχετικά κοινότυπο θέμα, ενός απαγορευμένου έρωτα, και το έχει κάνει δικό της. Με τη φρέσκια γραφή της και τις αντιδράσεις των ηρώων που είναι καθημερινές- πολλές φορές της ηρωίδας και χιουμοριστικές αφού στην αρχή του βιβλίου δεν μπορεί να βγάλει πέρα με τα συναισθήματα της- σε κερδίζει από την πρώτη σελίδα. Καταφέρνει να περιγράψει τη ψυχοσύνθεση των πρωταγωνιστών της χωρίς υπερβολές ενώ, θες δε θες, μπαίνεις στη θέση των ηρώων, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Η πρωταγωνίστρια του βιβλίου, η Μελίτα, ταλαντεύεται ανάμεσα στο πρέπει και το θέλω από την πρώτη στιγμή της ιστορίας. Καταλαβαίνεις τη θέση της και την “υποχρέωση” απέναντι στον άνθρωπο με τον οποίο ετοιμάζεται να ξεκινήσει μία κοινή πορεία στη ζωή, αλλά δεν μπορείς να μείνεις αμέτοχος στον πόνο και το μπέρδεμα που της δημιουργεί ο έρωτας που της χτυπά την πόρτα για πρώτη φορά... και δεν πρόκειται βέβαια για τον αρραβωνιαστικό της αλλά για έναν νεαρό άντρα που καταφέρνει να τρυπώσει στην καρδιά της με το καλημέρα σας.

Πάθη, μίση, τρέλα που φέρνει η απόρριψη, όλα τα έχει το έργο της Τόνιας που είναι καλογραμμένο, με ροή που δεν κουράζει σε κανένα σημείο. Η γραφή είναι φρέσκια, όπως αρμόζει σ’ ένα νέο κορίτσι και με τον καιρό είμαι σίγουρη πως θα δούμε απίθανα πράγματα από εκείνη.


Για περισσότερες πληροφορίες αλλά και παραγγελίες για το βιβλίο, μπείτε εδώ: 
http://bookshine.weebly.com/alphagammaomicronrhoalpha.html


Συνέντευξη/επεξεργασίας εικόνας.
Προσωπική άποψη: Νεκταρία Μαρκάκη

Επιμέλεια κειμένου:Νεκταρία Πουλτσίδη

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιο σας :